چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید شهر تهران صبح امروز در پارکینگ شماره ۲۱ شرکت واحد که در منطقه ۲۲ و مجاورت ورزشگاه بزرگ آزادی قرار دارد، برگزار شد.  

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم که با حضور تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ساخت داخل از. برند های عقاب افشان و اسنا رسما وارد ناوگان شدند تا به شهروندان خدمات ارائه کنند.

هرمزی دراین رابطه به همشهری گفت:این ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از محل قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران افزود:این ۱۰۰ دستگاه اتوبوس عمدتا در مناطق جنوبی شهر فعالیت و خدمات رسانی خواهتد کرد.

او افزود: تا به امروز و با این ۱۰۰ دستگاه تعداد اتوبوس های داخلی تحویل داده شده از محل این قرارداد در مجموع به ۵۶۳ دستگاه می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد ۲ هزار دستگاه باقی مانده نیز تا پایان خرداد ماه سال آینده تحویل داده شود تا برای خدمت رسانی به شهروندان در مدار خدمت قرار بگیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی، در جریان بازدید از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس های نوسازی شده گفت:به شهروندان این اطمینان را می دهیم که اولویت اول شورای شهر همچنان حمل و نقل عمومی است تا مردم بتوانند از یک حمل و نقل ارزان و ایمن و آسان به نحو مطلوب استفاده کنند.

همچنین در این مراسم نمونه از بازسازی های سطح یک و دو اتوبوس های قدیمی به نمایش درآمد. گفتنی است در این دوره از مدیربت شهری تا کنون ۱۱۱۶ دستگاه اتوبوس نو خریداری شده است.

در این مراسم مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی گفت: تا قبل از دوه ششم تعداد اتوبوس های شاغل بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ اتوبوس بود اما حالا به ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس رسیده است. البته این تعداد کم است و برای خدمات رسانی بهتر به ۷ هزار دستگاه نیاز داریم.
وی این وعده را به مردم پایتخت داد که تا پایان دوره ششم اتوبوس ها به بیش از ۵ هزار دستگاه برسد. همچنین تا یک ماه آینده از اتوبوس های برقی رونمایی شود.

کد خبر 879943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha